„Razem odkryjmy świat programowania…”

We wtorek 14 maja nasi uczniowie klas 1-3 wraz z nauczycielami wyruszyli do Białej Podlaskiej na zajęcia warsztatowe w ramach projektu „Razem odkryjmy świat programowania…”.

Pogoda tego dnia nie nastrajała optymistycznie. Chmury i deszcz za oknem wręcz zniechęcały do podejmowania jakiejkolwiek aktywności, ale na szczęście moc wrażeń, jakich dostarczyły uczestnikom „wycieczki” te niecodzienne lekcje, zrekompensowała wszystkie smutki oraz niedogodności.

Warsztaty, które dzieci odbyły w dwu grupach, zostały podzielone na  etapy. I tak,

w pierwszej części pan prowadzący zajęcia pokazał przykład „prymitywnego” ( bo jakże prostego w swej budowie) robota – wystarczył silniczek, baterie, szczoteczka kosmetyczna i. Uczniowie mieli także okazję samodzielnie skonstruować kolejnego mini robota, który zachwycił niejednego małego odkrywcę. Tym razem przydały się: silnik, baterie i nakrętka od butelki. Na koniec pierwszego etapu uczniowie  poznali OZOBOTA – małego robota, z którym  już na poważnie rozpoczęli swoją przygodę z programowaniem. Początkowo wydawać by się mogło, że to nic szczególnego – ot zabawka, jakich wiele… Nic bardziej mylnego! Uczniowie szybko przekonali się, ze dzięki kilku naukowym „sztuczkom” ozobot wykonywał ich specjalne polecenia. Oczywiście, wszystkie czynności dzieci wykonywały pod czujnym okiem instruktora.

Drugi i zarazem ostatni etap warsztatów był równie fascynujący. Tym razem uczniowie naszej szkoły mieli okazję poznać Inteligentnego Robota Mind, który odpowiednio zakodowany potrafił rysować oraz tworzyć kształty i figury geometryczne. Ku zdumieniu niejednego dziecka okazało się, że robot ten rozpoznaje głos i wykonuje polecenia. Bez wątpienia każdy uczestnik warsztatów chciałby mieć w domu taką interaktywną zabawkę –    z nią na pewno by się nie nudził!

Po intelektualnej uczcie przyszła pora na małe co nieco. Wysiłek umysłowy u wielu wzbudził apetyt na pizzę, a znaleźli się także śmiałkowie, którzy mimo niesprzyjającej aury skusili się na lody (i to nie te ciepłe J).

Po powrocie do szkoły wszyscy zgodnie stwierdzili, że nauka wcale nie musi być nudna – wręcz przeciwnie! Odbyte warsztaty pokazały, że można łączyć przyjemne z pożytecznym, czyli uczyć się i bawić jednocześnie.