,,Poznaj Polskę” wycieczka klas IV-VIII.

03.10. – 05.10.2022

W dniach 3 – 5 października uczniowie  klas IV – VIII, wraz z opiekunami wzięli udział w wycieczce zorganizowanej z programu ,,Poznaj Polskę”. Udaliśmy się na zachód.

Po długiej, deszczowej podróży pierwszym przystankiem był Malbork, który przywitał nas pięknym słońcem. Wraz z  przewodnikiem zwiedziliśmy zamek i wysłuchaliśmy wielu ciekawych historii i legend. Po czym zapakowani do autokaru udaliśmy się na miejsce zakwaterowania do Gdańska. Czekała tam na nas pyszna, ciepła obiadokolacja, po której rozlokowani w pokojach, grzecznie udaliśmy się na spoczynek.

Dzień drugi od rana rozpieszczał nas przepięknym słońcem. Po sytym śniadaniu wyruszyliśmy na zwiedzanie. Punkt pierwszy – Westerplatte. Przypomnieliśmy sobie trudne dzieje w naszej historii. Tam też po raz pierwszy poczuliśmy powiew morskiej bryzy i zobaczyliśmy widok zapierający dech w piersiach. Następnie przejechaliśmy na Stare Miasto w Gdańsku i rozpoczęliśmy długi spacer jego ulicami. Zobaczyliśmy Most Zielony, Długie Pobrzeże z Żurawiem, podeszliśmy pod Pocztę Polską Wolnego Miasta Gdańska, ulicą Mariacką przeszliśmy do Bazyliki Mariackiej – największego ceglanego kościoła na świecie i jeszcze kilku innych miejsc. Dzięki pani przewodnik wysłuchaliśmy mnóstwa ciekawych historii.

Kolejnym punktem był obiad, po którym udaliśmy się na sopocką plażę. Byli śmiałkowie, którzy sprawdzali temperaturę wody w Bałtyku. Potem odbyliśmy kolejny spacer sopockim molo. Było magicznie i pięknie. A do tego naprawdę ciepło.

Ostatni dzień naszej wycieczki również był pełen wrażeń. Zaraz po śniadaniu i wymeldowaniu z pokoi ruszyliśmy w drogę. Ahoj przygodo! Pogoda znowu nas rozpieszczała. Pierwszym punktem była Archikatedra Oliwska ze słynnymi oliwskimi organami a także park obok niej. Pani przewodnik ponownie raczyła nas fantastycznymi opowieściami. Następnie przejechaliśmy do Gdyni. Tam idąc Molem Południowym mieliśmy przyjemność zobaczyć Dar Młodzieży i zwiedzić Dar Pomorza.

Potem jeszcze kilka minut na zakup pamiątek i w drogę. Do domu.

To były fantastyczne 3 dni!